17.5.09

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ : ΑΦΟΡΑ ΛΙΓΟΥΣ ή ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ?

-Πως πάει ? - Νέκρα !!!
Αυτός είναι ο μόνιμος διάλογος που ακούγεται το τελευταίο καιρό , σχεδόν απ' όλους τους επαγγελματίες ...
Ο πανικός και οι φόβοι των πρώτων ημερών και μηνών της "παγκόσμιας οικονομικής κρίσης" , αρχίζουν να κάνουν "ορατά" τα σημάδια τους πάνω στον κάθε επαγγελματία , είτε αυτός ασχολείται με "τουριστικά επαγγέλματα" , είτε με κάτι "άλλο" ...
Τα μέτρα αντιμετώπισης αυτής της κρίσης ανεπαρκή έως ανύπαρκτα ! Και όλοι περιμένουμε τον "από μηχανής θεό" , που θα μας λύσει τα προβλήματα - όπως συνήθως κάνουμε - και θα επαναφέρει σε τάξη τις ζωές μας ...
Τέτοιες στιγμές είναι που θυμάμαι τη φράση του J.F. Kennedy : "Μην αναρωτιέστε τι έκανε η Πατρίδα για σας , αναρωτηθείτε τι κάνατε εσείς για την Πατρίδα" !
Εάν δούμε την "Πατρίδα" σαν το "ανάλγητο κράτος" που δεν προσφέρει τις κοινωνικές παροχές που θα έπρεπε και "κατατρέχει" τον μέσο Έλληνα , σαν τους "διεφθαρμένους πολιτικούς" που πλουτίζουν στις πλάτες του λαού , σαν τους "αργόμισθους δημόσιους υπάλληλους" , ΤΟΤΕ σίγουρα έχουμε δίκιο να αναρωτηθούμε "για ποιά Πατρίδα μιλάμε"!
Αν όμως δούμε την Πατρίδα σαν ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ , σαν όλα όσα πιστεύουμε και αγαπάμε , τότε αλλάζει το πράγμα...
Και ανοίγουμε το κεφάλαιο Τουρισμός :
Αφορά μόνον τους ξενοδόχους, τους εφοπλιστές, του πράκτορες ? ΟΧΙ !
Όταν το 25% της οικονομίας μας εξαρτάται από τον τουρισμό , μας αφορά όλους !
...και το ερώτημα "Τι είναι Τουρισμός" ?
Παροχή υπηρεσιών . Παροχή σωστών υπηρεσιών!
Υπηρεσιών που θα κάνουν τον "αποδέκτη" (τον τουρίστα) να μας προτιμήσει και να ξανάρθει Το σύστημα "'ότι φάμε,ότι πιούμε κι ότι αρπάξει ο ..... μας" είναι ξεπερασμένο! Το πρόσκαιρο κέρδος είναι αντίπαλος των μονίμων εσόδων σε όλες τις μορφές εμπορίου. Η συνεχής αναβάθμιση της ποιότητας και η διατήρηση των λογικών τιμών , είναι ο καλύτερος φίλος! Εάν δίπλα σ' αυτά προσθέσουμε και την σωστή προβολή (marketing) τότε έχουμε την καλύτερη "συνταγή" !
Καλές οι "μελέτες" (όταν γίνονται από γνώστες του αντικειμένου) ...είναι κάτι σαν το "προξενιό" ! Ένας "τρίτος" αναλαμβάνει να "συνδέσει" δύο άτομα . Μπορεί όμως να συγκριθεί αυτό με την απ' ευθείας γνωριμία ? Είναι σε θέση μία μελέτη-προξενιό , να αποδείξει στον υποψήφιο γαμπρό-πελάτη , οτι η νύφη-προμηθευτής είναι αυτό που περιμένει ? ΟΧΙ !
Η άμεση γνωριμία όμως είναι ! Ο προμηθευτής θα έχει την ευκαιρία να αποδείξει στον πελάτη ότι οι υπηρεσίες του είναι "οι σωστές" και δεν θα καλύπτεται από τα "παινέματα" της όποιας μελέτης-προξενιού... Άρα χρειάζονται "σωστές υπηρεσίες" και "απ' ευθείας επαφή" !
Τι γίνεται όμως με όλους αυτούς που ΔΕΝ έχουν την δυνατότητα μίας "απ' ευθείας" επαφής με τον πελάτη ? Εκεί πρέπει να επικεντρώνονται οι προσπάθειες των φορέων (Δήμοι, Νομαρχίες, Υπουργεία) ... στο να βοηθήσει και να δώσει τη δυνατότητα να γίνουν αυτές οι επαφές (... λίιιγο προξενιό!)
Παλιά στη Κάλυμνο γινόταν το "προξένι" , με όλα τα σχετικά ... Το σημαντικό κομμάτι όμως ήταν η "μπρόβα" , όπου οι υποψήφιοι γαμπρός και νύφη γνωριζόντουσαν και έβλεπαν ο ένας τον άλλον!
Έτσι πρέπει να γίνεται και με τον τουρισμό ! Οι φορείς πρέπει να δίνουν την δυνατότητα της απ' ευθείας γνωριμίας των πελατών με τους επαγγελματίες του χώρου . Οι δε επαγγελματίες πρέπει να φροντίζουν για την καλή ποιότητα των υπηρεσιών τους , διότι εάν είναι "αλλήθωρη" η "νύφη" ΔΕΝ θα βρει "γαμπρό" και αν τον βρει ...τότε αυτός θα είναι υπεύθυνος για την επιλογή του !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΦΟΥΓΓΑΡΑΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ !

ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΙΚΟΛΑ ΣΜΑΛΙΟ